همه چیز درباره پیرسینگ کردن زبان

پیرسینگ زبان بین جوانان و نوجوانانی که میخواهد خودشان را متفاوت نشان دهند ، طرفدار پیدا کرده  است ، از آنجا که زبان حالت متحرک دارد ، پیرسینگ زبان میتواند بسیار دردناک باشد و احتمال عفونت آن تقریبا بالاست.

پیرسینگ زبان (به انگلیسی : Tongue Piercing) یا سوراخ کردن زبان برای افزودن تکه ای جواهر یا فلز ، طرفداران خاص خودش را دارد ، به خصوص افرادی که میخواهد خودشان را متفاوت از دیگران نشان دهند. پیرسینگ زبان را معمولا در قسمت جلویی زبان کار می گذارند تا به محض باز شدن دهان ، قابل مشاهده باشد. پیرسینگ زبان معمولا بین نوجوانان و جوانان طرفدار دارد.

 

درست است که زخم های ایجاد شده  در فضای دهان به دلیل وجود مواد ضد عفونی کننده در بزاق خیلی سریع ترمیم می شوند و احتمال عفونت کم است ولی از آنجا که پیرسینگ زبان کاملا عرض زبان را سوراخ میکند و زبان در طول روز برای غذا خوردن یا حرف زدن و یا حتی قورت دادن آب دهان حرکت می کند ، ترمیم زخمش کمی دشوار است و نیاز به مراقبت های بهداشتی خاصی دارد تا از بروز قارچ و عفونت در محل زخم جلوگیری شود.

 

عکس پیرسینگ زبان, پیرسینگ زبان, پیرسینگ, انواع پیرسینگ

پیرسینگ زبان چیست

رژلب مناسب پوست تیره

پیرسینگ زبان چیست؟

پیرسینگ زبان به معنی عبور دادن یک تکه فلز که میتواند همراه با جواهر باشد از میان زبان عبور کند. سوراخ ایجاد شده در زبان معمولا حالت عمودی از بالا به پایین دارد و در وسط زبان انجام می شود. پیرسینگ زبان با سوراخ افقی هم انجام می شود که از یک طرف زبان تا طرف دیگر کشیده می شود و میتواند جواهری در آن قرار داد.

 

انواع پیرسینگ زبان TONGUE PIERCING

برای پیرسینگ زبان ، قسمتهای مختلف بافت نرم داخل زبان به روش های متفاوت سوراخ می شود و میله ای تزئینی از آن عبور داده می شود.

 

1 – معمول ترین روش پیرسینگ عمودی است که در مرکز زبان از بخش بالایی وارد زبان شده و از بخش پایینی خارج می شود.

 

2 – گاهی نوک زبان به صورت افقی سوراخ می شود و دو گوی مانند چشم مار در آن قرار بگیرد. برای این منظور سوزن از یک طرف زبان وارد شده و در یک خط موازی از طرف دیگر خارج می شود. در این روش احتمال آسیب دیدن اعصاب و بافت زبان و دندان ها وجود دارد و نا ایمن ترین و ریسکی ترین روش پیرسینگ زبان محسوب می شود.

 

3 – در روش سوم پوستنازک زیر زبان را سوراخ می کنند و حلقه ای از آن عبور می دهند که به نام Frenulum Piercing شناخته می شود.

 

4 – پیرسینگ ونوم Venom که در آن از پیرسینگ عمودی استفاده می شود ولی پیرسینگ هم در سمت راست و هم در سمت چپ زبان انجام می شود.

 

5 – روش متداول دیگری برای پیرسینگ زبان ، پیرسینگ سطحی که در آن به صورت افقی زبان سوراخ شده و فلزی گوی مانند در آن کار گذاشته می شود.

 

طریقه زدن پیرسینگ, انواع پیرسینگ زبان, مراقبت های لازم بعد از پیرسینگ زبان

نحوه انجام پیرسینگ زبان

 

مراقبت های لازم بعد از پیرسینگ زبان

به گفته کارشناسان زخم پیرسینگ زبان در عرض 4 هفته کاملا بهبود پیدا میکند البته در پیرسینگ افقی ممکن است ترمیم بیشتر طول بکشد.

برای پیشگیری از بروز عوارض و عفونت باید روزی 2 – 3 بار دهان را با آب نمک یا دهانشویه غیر الکلی بشویید.

تا زمان بهبود زخم نباید سیگار بکشید.

 

تا زمان بهبود کامل زخم نباید از نی استفاده کنید چون باعث تشدید تورم زبان شده و بهبود را به تاخیر می اندازد.

تا زمان بهبود نباید از مواد غذایی ادویه دار ، شور ، ترش و گرم استفاده کنید.

مصرف لبنیات را باید تا مدتی کنار بگذارید.

 

تورم زبان 2 – 20 روز بعد از پیرسینگ ادامه خواهد داشت ولی بعد از 2 روز باید شاهد کاهش تورم زبان باشید در غیر این صورت احتمالا به جنس پیرسینگ حساسیت دارید و باید آن را تغییر بدهید.

در صورت عدم کاهش تورم یا عدم نشانه های بهبودی احتمال بروز عفونت یا قارچ وجود دارد بنابراین باید به پزشک مراجعه نمایید.

 

آیا پیرسینگ زبان درد دارد؟

از آنجا که قرار است برای پیرسینگ زبانتان سوراخ شود مسلما بدون درد نخواهد بود. بسته به میزان تحمل پذیری شما ، درد پیرسینگ زبان قابل تحمل است ولی از آنجا که زبان یک عضو متحرک است که ثابت نگه داشتنش کار سختی است برخلاف سایر پیرسنیگ ها  بعد از عمل هم با کوچکترین حرکتی احساس درد تیرکشنده خواهید داشت.

 

در پیرسینگ زبان به جای غضروف ، با فت همبند سوراخ می شود بنابراین هنگام عمل درد قابل تحمل تر است.

درد پیرسینگ زبان بین 6 – 10 روز طول خواهد کشید.

پیرسینگ عمودی در دو طرف زبان کم درد ترین نوع پیرسینگ زبان محسوب می شود و پیرسینگ افقی بیشتر درد را خواهد داشت چون از محل تجمع اعصاب عبور میکند.

 

طریقه زدن پیرسینگ, انواع پیرسینگ زبان, مراقبت های لازم بعد از پیرسینگ زبان

عوارض پیرسینگ زبان

 

عوارض پیرسینگ زبان

پیرسیگ زبان در صورتی که در مراکز معتبر و بهداشتی انجام نشود میتواند عوارض جانبی متعددی داشده باشد از جمله :

– خفگی به دلیل جدا شدن شی ء زینتی

– اختلال چشایی

– اختلال بلعیدن غذا

– اختلال ترشح بزاق و گوارش غذا

– عفونت شدید زبان

– آسیب به دندان

– آسیب به لثه

– آبریزش بینی