ویژگی های پانسیون گربه خوب

پانسیون گربه چیست؟

گربه ها نسبت به سگ ها مستقل تر هستند. یعنی در تنهایی بیشتر دوام می آورند. اما باز هم چون نیاز به آب و غذا دارند و اینکه ظرف آب آن ها کثیف و کهنه میشه و حتی ظرف خاکشون هم پر میشه پس بهتر است برای نگهداری در مواقع مختلف که مجبور به ترک آن ها هستیم به دلایل مختلف، پانسیون های گربه را انتخاب کنیم.

پانسیون ها یا هتل های گربه جایی است که می توانید گربه تان را به طور موقت در آن جا بزارید. پانسیون ها همواره از افرادی مطمئن و آموزش دیده برای نگهداری گربتان استفاده می کنند. همچنین فضای مناسب و وسایل مورد نیاز و حتی اسباب بازی های مناسب برای گربه شما فراهم می کند تا بتوانند تا رضایت شما را برای اطمینان جلب کنند. در ادامه به ویژگی های پانسیون خوب و اینکه چگونه می شود یک پانسیون خوب پیدا کرد می پردازیم.

ویژگی های پانسیون گربه خوب

اولین مورد که همه ما اکثرا به آن دقت می کنیم چه به پانسیون چه هرجایی که خودمان قسمت اقامت در آن را داریم فضای مناسب و تمیز و امکانات لازم آن مجموعه است. پس اولین مورد باید پانسیون ها فضای مناسبی برای نگهداری حیوانات را داشته باشند سپس باید از افراد آموزش دیده و مربی حیوانات در مجموعه خود استفاده کنند و یکی دیگر از ویژگی هایی که می تواند حیاتی باشد این است که دامپزشک کشیک به صورت شبانه روزی در آن جا رفت و امد داشته باشد تا از سلامت تک تک حیوانات اطمینان خاطر پیدا کند. زیرا اگر یکی از گربه ها با بیماری وارد شود می تواند به بقیه گربه ها انتقال دهد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که پانسیون خوب باید داشته باشد فضا و امکانات شست و شو حیوان و همینطور داشتن آرایش گر مخصوص برای اصلاح موی حیوانات و شانه کردن موهای آن ها است.

حیوانات ما به آموزش هایی نیاز دارند که بتوانند در کنار ما زندگی راحت تری داشته باشند. همینطور برای ما راحت تر و آسوده خاطرتر باشد. پانسیون ها یکی دیگر از وظایفی که می توانند انجام دهند. آموزش به همین حیوانات است با مربیان به خصوصی که در این زمینه دارند.

آموزش هایی مانند کنترل ادرار و مدفوع، یادگیری محل ادرار، کنترل خشم و پرخاشگری برای جلوگیری از سر و صدا و حتی روانشناسی حیوانات، یک پانسیون خوب می تواند با داشتن مربیان آموزش دیده و خبره در این امر به ما کمک کنند.

بعضی از پانسیون ها اغلب مکان های ارزان قیمت گربه ها و حیوانات را درون قفس نگهداری می کنند و شاید در طول روز چند دقیقه ای او را به پیاده روی ببرند که این یکی از مشکلاتی هست که باید جدی گرفت و گربه خود را به مجموعه هایی برد که شرایط و امکانات خوبی برای نگهداری گربه ها داشته باشند و فضای فعالیت نیز برای گربه ها داشته باشند.

از دیگر ویژگی های پانسیون خوب گربه

مزایای پانسیون گربه

پانسیون های گربه امکانات بازی مانند پارک بازی، اسباب بازی ها و حتی مکانی برای پیاده روی دارند. اگر گربه شما نیاز به واکسیناسیون و یا مراقبت های ویژه داشته باشد، که خارج از توانایی شما باشد پانسیون ها دارای دامپزشک های متخصص این کار هستند که می توانید به آن جا مراجعه کنید.

همچنین اگر گربه شما رژیم خاصی داشته باشد توجه به خصوص به رژیم غذای گربه شما می کنند حتی خودتان هم می توانید غذای همیشگی را همراه با اسباب بازی های مورد علاقه گربه خودتون رو به آن ها بسپارید.

همچنین پانسیون ها این ویژگی را هم دارند که می توانند جفت مناسب گربه شما را پیدا کنند و جفت گیری را انجام دهند.

معایب پانسیون گربه
معایب پانسیون گربه

گربه ها به صاحبشان وابستگی احساسی دارند. اگرچه به اندازه سگ ها احساسی عمل نمی کنند اما وابستگی را دارند و اگر شما مدت طولانی گربتان رو پانسیون بگذارید و یا سفرتون طولانی بشود، امکان دارد گربه از پانسیون فرار کند و دنبال شما بگردد.

در بعضی از مکان ها به دلیل شلوغی و زیاد بودن تعداد گربه های نگهداری شده ممکن است که محبت و توجه کمتری به گربه شما در بیشتر زمان هایی که سپری می کنه بشه.پس بهتر است به توجه به شخصیت گربه خود تصمیم بگیرید که به پانسیون گربه ببرید یا پرستار خانگی برایش بگیرید.

بعضی از این مجموعه ها هم مختص به گربه نیست و حیوانات مختلف رو در آن نگهداری می کنند مانند سگ و یا پرندگان و این محیط می تواند برای گربه استرس به وجود آورد و یا آلوده باشد.

در بیشتر پانسیون ها فقط واکسن های حیوانات را چک می کنند و به همین بسنده می کنند. بیماری هایی که گربه ها در آن لحظه داشته باشند توجه و رسیدگی نمی کنند. این خود می تواند باعث سرایت بیماری به دیگر حیوانات شود. همچنین غذاهایی که به گربه ها می دهند ممکن است به برخی از آن ها نسازد و باعث استفراغ، ناراحتی معده و یا اسهال شود.

چطور مناسب ترین پانسیون را پیدا کنیم؟

چطور مناسب ترین پانسیون را پیدا کنیم؟

اولین مورد قبل از سپردن گربه خود به پانسیون بهتر است از افراد آشنا به این محیط ها و یا کسانی که تجربه بیشتری در این زمینه دارند صحبت کنیم و از آن ها مشورت بگیریم. همچنین بهتر است پیش از اقدام به بردن گربه خود به مکان مورد نظر سر زده برویم و شرایط آن جا را خود بسنجیم.

بسیاری از مجموعه ها با استفاده از اسم های باکلاس و یا پخش عکس و فیلم های ادیت شده در فضای مجازی و یا حتی گرفتن عکس و فیلم به عنوان نمونه می خواهند مشتری های خود را گول بزنند. ولی در واقع فضای مناسبی ندارند و حیوانات را درون قفس نگهداری می کنند. پس اصلا نباید گول این طور تبلیغات را خورد بهتر است حتما خودمان از شرایط و امکانات پانسیون مطلع شویم.

حتما به پانسیونی مراجعه کنید که دارای دوربین مداربسته باشد تا هر زمان که شما خواستید بتوانید با گوشی خود و یا سیستم از حال عزیز خودتان باخبر بشید. به هر پانسیون داری اعتماد نکنید سعی کنید این افراد را بشناسید. افراد حیوان دوستی باشند و عاشق نگهداری حیوانات باشند. نه صرفا افرادی که برای کسب درآمد مجموعه زده باشند. اگر می خواهید این طور مجموعه ها را پیدا کنید می توانید با دفتر خیریه حیوانات در تماس باشید.