چگونه کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

عشق چیزی بسیار خاص است زیرا وقتی شکست می‌خورد قدرت آسیب زدن به ما را دارد. نباید این شکست را به خودتان بگیرید. هر روز روابط بسیاری با شکست مواجه می‌شوند و این به آن معنی نیست که دیگر عشقی وجود نخواهد داشت.

عاشق شدن آسان است. شکستن قلب شما نیز آسان است. اما آیا می دانید قسمت سخت در این فرایند شکست و خارج شدن از عشق چیست؟ خلاص شدن از خاطراتی است که از آن شخص دوست دارید.

دلیل این است که خاطرات هرگز از بین نمی روند. پس از تشکیل آنها ، آنها در قلب شما باقی می مانند. آنها ممکن است توسط تجربیات جدید و احساسات هیجان انگیز رونویسی شوند، اما وقتی احساس دلتنگی می کنید می توانید به راحتی دوباره آنها را بیرون بیاورید. بله ، آنها می دانند که چگونه در قلب ، ذهن و روح شما بمانند.

بیشتر بخوانید :جملات غمگین و عاشقانه

در واقع ، خاطرات را نمی توان پاک کرد ، اما هنوز هم می توانید فراموش کنید. این به معنای خلاص شدن از شر خاطرات نیست ، بلکه از بین بردن احساسات ناشی از این یادآوری ها است. اما چطور چنین چیزی را انجام می دهید؟

راه های فراموش كردن عشق :

در اینجا 7 روش وجود دارد که به شما در فراموش کردن عشق کمک می کند و دردی را که از گذشته به وجود می آید را درمان کنید:

1. تغییر دیدگاه :

اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد. شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید، دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید. اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی برای شما به حساب نمی‌آید.

2. ایجاد تجربیات جدید و معنی دار:

این ممکن است سخت ترین کار باشد ، اما در واقع ساده تر از حد انتظار است. در واقع ، بازدید از اماکن یا انجام فعالیتهایی که شما و شخص قبلی انجام داده اید ، می تواند وحشتناک باشد. با این حال ، هنگامی که شما دو نفر از هم جدا شدید ، پایان جهان نیست.

و این چیزها (آنهایی که قبلاً آنها را به اشتراک می گذاشتید) هنوز وجود دارد.

بیشتر بخوانید :با مردی که این خصوصیات را دارد ازدواج نکنید

از این رو ، شما نمی توانید همیشه از آنها دوری کنید زیرا آنها گذشته ها را به شما یادآوری می کنند. شما فقط می توانید خود را از سرگرمی و هیجانی که این کارها ارائه می دهند محروم کنید اگر سعی کنید دوباره آنها را تجربه کنید. در عوض ،لذت آنها را با افرادی که بیشتر برای شما مهم هستند تجربه کنید.

با خانواده و دوستان خود از این مناطق به یاد ماندنی بازدید کنید. با هم عکس بگیرید ،  وعده های غذایی بخورید و از فعالیت های خود لذت ببرید. به این ترتیب ، هنگامی که شما به عقب نگاه می کنید ، فقط اوقات خوب را به خاطر می آورید ، نه آنهایی که خاطرات تلخ را به یاد شما می آورند.

3. بیرون بروید :

راه دیگر فراموش کردن شخصی که دوستش دارید بیرون رفتن است. کفش ورزشی خود را بپوشید و حتی در اطراف محله خود شروع به راه رفتن کنید. این به این دلیل است که هر چه بیشتر در خانه بمانید. وقت بیشتری را صرف فکر کردن به گذشته ای می کنید که هرگز بر نمی گردد.

راه رفتن را شروع کنید. از دیدنی ها ، فروشگاهها ، خیابان های شلوغ و لبخند زدن به افرادی که در طول مسیر با آنها ملاقات می کنید لذت ببرید. برای مدتی، شخصی  که قلب شما را شکسته فراموش خواهید کرد. هر چه بیشتر ذهن شما از این برخوردهای ساده پر شود ، آن خاطراتی که می خواهید فراموش کنید را زودتر فراموش می کنید.

بیشتر بخوانید :آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

4. در مورد خاطرات خود صحبت کنید:

مردم غالباً در مورد چیزهایی که به خاطر می آورند می نویسند ، تا بتوانند آنها را حفظ کنند. در همین حال ، اگر می خواهید فراموش کنید ، بهتر است که در مورد آنها ننویسید. در عوض ، در مورد چیزهایی که به خاطر می آورید صحبت کنید.

دلیل این است که بر خلاف نوشتن در جایی که می توانید صفحات را مرور کنید ، صحبت کردن در مورد خاطرات خود با صدای بلند ضبط نمی شود. هرچه بیشتر درباره این یادآوری ها به صورت کلامی بحث کنید ، کمتر احساساتی می شوید، این کار را تا زمانی انجام دهید که دیگر نتوانید همه چیز را به یاد بیاورید.

دلیلش این است که وقتی ذات خاطرات از بین رفته باشد ، تمام یادآوری دیگر برای شما مهم نیست.

5. چیزهایی را که به شما داده است دور بیندازید:

در اطراف اتاق خود یک نگاه بیندازید و هر چیزی را که به شما داده است پیدا کنید و آن را بیرون بریزید حتی رسیدهای نخستین فیلمی که با هم دیده اید ، آن را بیرون بیاورید و دور بریزید! روابط به پایان رسیده است بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که به چیزهایی بچسبد که تنها یادآوری گذشته باشد. اگرچه انجام این کار سخت و حتی غیرممکن است ، اما باید این کار را انجام دهید. شما باید یاد بگیرید که چگونه چیزها را رها کنید زیرا گاهی اوقات در طولانی مدت حتی اگر در ابتدا کمی صدمه دیده باشد برای شما بهتر است.

6. تمام تصاویر او را حذف کنید:

بعد از دور ریختن همه هدایای او در سطل زباله ، تلفن خود را باز کنید و به گالری تلفن خود بروید و تصاویر او را پاک کنید. این ممکن است وسوسه انگیز باشد که آنها را نگه دارید اما در طی فرایند فقط به خودتان آسیب می رسانید. اگر هنوز چیزی وجود داشته باشد که شما را در اتاق ، تلفن و یا حتی ذهنتان به شما یادآوری کند ، قادر به ادامه حرکت نخواهید بود.

7. خود را در اتاق حبس نکنید:

تنهایی قاتل است، بنابراین لطفا خود را در اتاق حبس نکنید. پنجره های خود را باز کنید و به بیرون نگاه خوبی بیندازید. جهان بدون تو پیش می رود ، بنابراین نباید از آن عقب بمانید! تا آخر عمرتان نمی توانید در اتاقتان بمانید. یک حمام گرم طولانی بگیرید، به همان اندازه که نیاز دارید ، راحت ترین لباس خود را بپوشید و سپس به بیرون بروید. شما نمی دانید کجا بروید؟ این بهترین قسمت است! چرا از آن فروشگاهی شروع نمی کنید که همیشه دوست داشتید به آن بروید؟

بیشتر بخوانید :ابعاد عشق