چیز هایی که باید درباره کوآلاها بدانیم.

چیز هایی که باید درباره کوآلاها بدانیم.

کوآلاها حیوانات فوق العاده دوست داشتنی اند که در بیشتر عکس هایی که از آنها دیده اید در حال چرت زدن و یا غذا خوردن هستند. اطلاعات اکثر ما در باره کوآلا بسیار کم است. با ما همراه باشید و در مورد این حیوانات دوست داشتنی بیشتر بدانید.

۱) زیستگاه کوآلاها، جنگل های اکالیپتوس شرق استرالیا است و فقط آنجا یافت می شوند. آن ها دارای خز خاکستری، قفسۀ سینۀ کرم رنگ و پاهایی با پنجه های قوی (مناسب برای زندگی روی شاخه و برگ درختان) هستند.

۲)شاید شنیده باشید که کوآلا یک نوع خرس است ولی این یک باور اشتباه است. کوآلا ها در واقع یک نوع کیسه دار هستند. کیسه داران یک گروه از پستانداران اند که اغلب نوزادان شان را درون کیسه خود پرورش می دهند. مثال مشهور دیگری از این نوع جانوران، کانگوروها هستند که مانند کوآلاها، بومی استرالیا می باشند.

۳) یک کوآلا بالغ حدود ۶۰ تا ۸۵ سانتی متر طول، و  ۱۴ کیلو گرم وزن دارد.

۴) یک نوزاد کوآلا، که به آن جویی “joey ” هم می گویند، به

 

محض متولد شدن از کیسه مادر خود بالا می رود. بچه های کوآلا در ابتدا نابینا و فاقد گوش اند، اما آن ها بطور ذاتی دارای حس لامسه و بویایی قوی هستند تا بتواند راه

 

خود را بیابند.

کوآلا

 

۵) یک بچه کوآلا شش ماه از رشد خود رادر کیسه مادرش می گذراند. هنگامی که به اندازه کافی قوی شد، بیرون آمده و تنها برای تغذیه به کیسه مادر بر می گردد.

 

 

۶) کوآلاها به طور متوسط روزی یک کیلو گرم برگ اکالیپتوس میخورند. آن ها خیلی به غذا خوردنشان اهمیت می‌دهند و مغذی ترین و خوشمزه ترین برگ درختان محل زندگی خود را برای تغذیه، انتخاب می کنند.

کوآلا

۷) نام کوآلا به زبان آبروجینی ها “بومیان استرالیایی” به معنی “جانوری که آب نمی‌نوشد” است. زیرا آن ها اعتقاد دارند که کوآلا ها، همه آب مورد نیاز خود را از رطوبت برگ هایی که می خورند، می گیرند و بندرت آب می نوشند.

۸) اما به این موضوع توجه کنید که برگ ها اکالیپتوس یفوق العاده سخت و سمی هستند! خوشبختانه، اندام گوارشی کوآلا ها به خوبی از عهده هضم این برگ ها برمی آید.

۹) لذت بردن از چرت زدن؟ خوب این کار را دوستان خزدار ما خیلی دوست دارند. کوآلا ها انرژی خیلی زیادی ندارند و هنگامی که مشغول پیدا کردن غذا هستند، وقت زیادی را صرف چرت زدن در بین شاخه و برگ ها می کنند. می خواهید باور کنید یا نه، اما کوآلا ها می توانند تا ۱۸ ساعت در روز بخوابند.

۱۰) اگر چه این موجودات زیبا توسط قانون محافظت می شود و به عنوان یک گونه در معرض خطر محسوب نمی شوند ولی زیستگاه آن ها در معرض خطر است. متاسفانه حدود ۸۰٪ از زیستگاه کوآلاها توسط ساخت و ساز های انسانی، خشکسالی و آتش سوزی جنگل ها از دست رفته است.

کوآلا