۱۰ ماسک برای تقویت مو

0
25
تقویت مو

روش‌های طبیعی و خانگی تقویت مو

۱-ماساژ مو با کره

موهای خشک و شکننده را با کمی کره درخشان و براق کنید. برای این کار، ابتدا یک قالب کره را ذوب کرده و بعد از اینکه خنک شد، تکه‌های چربی روی آن را بردارید، سپس مویتان را به کره آغشته کرده و ماساژ دهید. بعد موها را به کمک یک کلاه پلاستیکی برای نیم ساعت بپوشانید. در مرحله آخر، مو را شامپو کرده و همه کره‌ها را از روی آن پاک کنید. این کار را هفته‌ای یک‌بار برای مو‌های آسیب دیده و یک‌بار در ماه به منظور درخشان کردن موهایتان انجام دهید.

۲-نرم کننده روغن زیتون

نرم کننده روغن زیتون روش‌های طبیعی برای تقویت مو

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین پاسخ‌ها به این سوال که برای تقویت مو چه باید کرد، روغن زیتون است. شما می‌توانید در منزل و با استفاده از روغن زیتون، یک نرم کننده طبیعی تهیه کنید. ابتدا نصف فنجان روغن زیتون را گرم کنید (آن را بجوشانید) و سپس آن را به موهای خود بمالید. روی موهایتان یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و بعد موها و پلاستیک را با یک حوله بپوشانید. بگذارید این درمان خانگی به مدت ۴۵ دقیقه ادامه پیدا کند، سپس مو‌ها را شامپو بزنید و به طور کامل آبکشی کنید.

۳-شستشو با چای

ممکن است شما به چای به عنوان یک روش برای درمان گلو درد فکر کنید، اما چای می‌تواند خشکی مو‌های شما را نیز بر طرف کند. در این روش، یک قاشق چای را دم کرده و بگذارید خنک شود. سپس مو‌هایتان را با شامپو شسته و در حالی که موهایتان هنوز خیس است، آن‌ را به چای آغشته کنید. چای می‌تواند تاثیر رنگ مو را بیشتر کند، بنابراین، به رنگ چای دقت کنید. اشخاصی که موی بلوند دارند باید از چای بابونه استفاده کنند، و چای سیاه مناسب رنگ مو‌های تیره است.

۴-مویی درخشان با سرکه سیب

سرکه سیب پ هاش (PH) مو را خنثی کرده و کوتیکول‌های آن را مسدود می‌کند. در این روش، مقداری سرکه سیب را با آب ترکیب کنید (درصد آب بیشتر از سرکه باشد)، سپس آن را هفته‌ای یک بار روی مو‌های تمیز و مرطوبتان اسپری کنید. از آنجایی که این ترکیب تا حدی اسیدی است، از مصرف زیاد آن خودداری کنید. با بکارگیری این روش، طی چند هفته مو‌هایی براق و زیبا خواهید داشت.

۵-تقویت موی سر با ماسک موهای خانگی

ماسک مو از جمله روش‌های طبیعی برای تقویت مو است که اکثر افراد برای حفظ سلامت و زیبایی موهایشان استفاده می‌کنند. این ماسک‌ها هم می‌توانند خانگی باشند هم صنعتی. برای خرید انواع ماسک مو، سعی کنید برند‌های شناخته شده و محصولاتی حاوی کمترین میزان مواد شیمیایی هستند را انتخاب کنید. اگر ترجیح می‌دهید ماسک مو را خودتان در منزل تهیه کنید، در ادامه، روش تهیه برخی از انواع ماسک‌های خانگی برای تقویت مو را به شما آموزش خواهیم داد.

۶-مویی به نرمی ابریشم با روغن جوجوبا

مویی به نرمی ابریشم با روغن جوجوبا روش‌های طبیعی برای تقویت مو

ماهیت روغن جوجوبا مشابه چربی طبیعی بدن ما است، بنابراین اضافه کردن چند قطره روغن جوجوبا به مو‌ها، مانند یک نرم کننده طبیعی عمل خواهد کرد. چند قطره روغن جوجوبا را با روغن چوب صندل ترکیب کنید، ترکیب به دست آمده را روی کف دو دست بمالید و نوک مو‌های خشکتان را به آن آغشته کنید. این کار به سرعت مو‌ی شما را نرم و لطیف کرده و به مرور شکنندگی آن را از بین می‌برد.

۷-سلامت مو با ماسک تخم مرغ

از روش‌های خانگی تقویت مو، به خصوص موهای شکننده استفاده از ماسک تخم مرغ است. برای شروع کار، ابتدا نصف یک فنجان ماست پر چرب، سه قاشق سوپ خوری عسل و یک زرده تخم مرغ را با هم ترکیب کرده و آن را روی مو و پوست سرتان بمالید. سپس مو‌ها را  با یک کلاه حمام بپوشانید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد مو‌ها را با شامپو بشویید.

۸-مایونز و درمان مو‌های آسیب دیده

سس مایونز یک نرم کننده قوی برای موهای شماست. تخم مرغ موجود در مایونز پروتئین دارد که به بازسازی موی آسیب دیده کمک می‌کند، روغن موجود در مایونز به رطوبت مو می‌افزاید و سرکه باعث درخشندگی مو می‌شود. این یعنی یک تیر و چند نشان. در این روش، مو را به سس مایونز آغشته کرده و با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید مو‌ها ۳۰ دقیقه به همین حالت باقی بمانند. سپس موهایتان را به خوبی با شامپو بشویید.

۹-تقویت مو به کمک خاک رس

خاک رس برای تقویت و استحکام مو مفید است. همچنین، خاک رس خاصیت پاک کنندگی دارد، در نتیجه می‌تواند برای افرادی که موهایی چرب دارند انتخاب خوبی باشد. یک قاشق روغن زیتون یا نارگیل، زرده تخم مرغ، یک قاشق عسل و دو قاشق خاک رس سفید را با کمی آب مخلوط کنید تا زمانی که یک ترکیب نرم و خامه‌ای ایجاد شود. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه استراحت کند و در نهایت با آب گرم بشویید.

۱۰-تقویت مو به کمک پروتئین و ویتامین‌ها:

مصرف بیشتر ویتامین‌ها

مصرف بیشتر ویتامین‌ها روش‌های طبیعی برای تقویت مو

مانند بخش‌های دیگر بدن، موی شما نیز به ویتامین‌های خاص و مواد معدنی نیاز دارد تا سالم و قوی بماند. تحقیقات نشان داده است که نقص‌ رژیم غذایی ممکن است با ریزش مو ارتباط داشته باشند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای رشد مو بسیار مهم هستند عبارتند از:

  • ویتامین آ: در سیب زمینی‌ شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج، شیر، تخم مرغ و ماست یافت می‌شود.
  • ویتامین‌های گروه ب، به ویژه بیوتین: در زرده تخم، جگر، سالمون، آووکادو، خشکبار و دانه‌ها یافت می‌شوند.
  • ویتامین ث: منابع مناسب برای دریافت ویتامین ث مرکبات، توت فرنگی، و فلفل دلمه‌ای هستند.
  • ویتامین دی: در ماهی، زرده تخم، شیر و آب پرتقال طبیعی وجود دارد.
  • ویتامین ئی: منابع خوب این ویتامین شامل تخمه آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو هستند.
  • آهن: صدف خوراکی، تخم مرغ، گوشت قرمز، عدس و اسفناج منبع غنی از آهن هستند.
  • روی: صدف، گوشت گاو، دانه کدو تنبل، و عدس منبع خوبی از این ماده معدنی هستند.

اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را از طریق غذا‌ها به دست بیاورید، احتمالاً مصرف مولتی ویتامین‌هایی که حاوی مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند گزینه مناسبی برای شما باشند.

با این حال، پیش از مصرف هر نوع مکملی، بهتر است ابتدا با افراد متخصص و پزشک خود مشورت کنید.

 


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید