علت مرگ آزاده نامداری مشخص شد

علت مرگ آزاده نامداری

آزاده نامداری با مصرف بیش از ۱۰۰ قرص‌ اعصاب و روان‌ جان باخته است

به گزارش مشرق، خبر مرگ آزاده نامداری عصر شنبه ۷ فروردین منتشر شد. وقتی خبر مرگ مشکوک وی از سوی پدر و مادرش به اورژانس و سپس به پلیس اعلام شد؛ تیم جنایی برای بررسی ماجرا به خانه وی در یکی از برج‌های خیابان مهستان واقع در شهرک غرب رفتند.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد روز پنجشنبه ۵ فروردین، آزاده نامداری که قرار بود با همسر و دخترش به سفر شمال برود از مسافرت منصرف شده و سجاد، شوهرش که از این تصمیم همسرش تعجب کرده و از طرفی مجبور بود برای سرزدن به مادربزرگ بیمارش راهی شمال شود از دختر ۴ ساله‌اش گندم می‌پرسد که آیا دوست دارد همراه او به سفر برود یا می‌خواهد کنار مادرش بماند که دختر کوچولو مسافرت را انتخاب می‌کند و بدین ترتیب همراه پدر راهی شمال می‌شود.

براساس تحقیقات صورت گرفته در پرونده، همسر آزاده نامداری، پس از سفر برای او پیامی با این مضمون ارسال می‌کند که «به مادرت خبر بده با من به مسافرت نیامدی.» اما ظاهراً آزاده با خانواده‌اش تماسی نمی‌گیرد. با گذشت حدود ۴۸ ساعت از مرگ زن جوان، خانواده‌اش که تصور می‌کردند او به همراه شوهر و بچه‌اش در شمال است، وقتی از او بی‌خبر می‌مانند با نگرانی راهی خانه دخترشان می‌شوند.با آنکه آنها کلید خانه را داشتند، اما آن روز به علت عجله فراموش می‌کنند که کلید را با خود ببرند و در نهایت با کارت، در ورودی را باز می‌کنند. آنها به محض ورود با جسد دخترشان که بلوزی قرمز و شلواری طوسی (لباس خانه) به تن داشت مواجه می‌شوند.

مرگ آژاده نامداری

 

مادر آزاده بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و زمانی که امدادگران وارد محل شدند پس از بررسی جسد زمان مرگ را حدود دو روز قبل اعلام کردند.با مرگ مجری سابق صدا و سیما، تیم جنایی راهی طبقه هفتم برج محل سکونت آزاده شدند. در معاینات اولیه متخصصان پزشکی قانونی مشخص شد که او حدود ۴۸ ساعت قبل فوت کرده و معاینات نشان می‌داد که زن جوان باردار نبوده است.

در بازرسی از خانه وی یک نسخه پزشکی پیدا شد. این در حالی بود که تعدادی پوکه‌های خالی قرص نیز در خانه زن جوان پیدا شد، همچنین دستنوشته‌ای دو صفحه‌ای که آزاده خطاب به دختر ۴ ساله‌اش نوشته بود و مدارکی دیگر که در محل حادثه پیدا شد، موضوع قتل و دگرکشی را منتفی کرد.

صحبت‌های همسر آزاده

صبح دیروز سجاد که برای تحقیق به دادسرای جنایی تهران رفته بود اظهارات خود را برای بازپرس پرونده مکتوب کرد. مرد جوان که هنوز در شوک از دست دادن همسرش است؛ در حالی که هنوز لباس سیاه به تن داشت، گفت: من با خبرنگاران و مقابل آنها صحبت نمی‌کنم؛ بعد از مرگ همسرم خانه خراب شدم. اجازه دهید که با غم خودمان کنار بیایم. حال من خیلی بد است و حتی رسانه‌های خارجی نیز با من تماس گرفتند اما من با کسی صحبت نکردم.

از رسانه‌ها می‌خواهم با انتشار اخبار کذب، من و خانواده‌اش را بیش از این اذیت نکنند. خبرنگاران بی‌اجازه عکس از خانه شخصی من منتشر کردند که آنها را نمی‌بخشم. من در این چند سال خیلی از آزاده حمایت کردم، همیشه حواسم به او بود، زندگی عاشقانه‌ای داشتیم و اختلافی با هم نداشتیم. او ادامه داد: هنوز در شوک هستم و نمی‌دانم چطوری با این غم زندگی کنم. آزاده زن شاد و سرزنده‌ای بود، ما اختلافی نداشتیم و جر و بحث نیز در زندگی هر زن و شوهری هست، من فکر می‌کنم که در مصرف دارو زیاده روی کرده باشد. نمی‌دانم به گندم زمانی که بزرگ شد در خصوص مرگ مادرش چه بگویم. من خودم هنوز مرگ آزاده را باور نکرده ام.

 نظریه پزشکی قانونی
به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. با گذشت ۸ روز از کشف جسد آزاده، پزشکی قانونی اعلام کرد علت مرگ مسمومیت براثر مصرف بیش از حد داروهای اعصاب و روان بوده است.