اموزش کوتاه کردن مو

اموزش تصویری کوتاه کردن چتری موها

مو های تمیز و خشک را به طرف جلوی سر شانه بزنید. با کمک یک شانه دم باریک تا وسط سر خویش را یک مثلث در بیاورید( طول مثلث بسته به سلیقه ی خویش تا آن جا که می خواهید حاشيه داشته باشید)

 

مدل کوتاهی مو , کوتاهی مو

کوتاهی مو

قسمت جداشده ی مثلثی را جدا نموده و بقیه ی موها را با کلیپس ببندید تا بقیه ی موها تمرکزتان را به هم نزند.

مدل کوتاهی مو , کوتاهی مو

آموزش کوتاهی مو

موها را شانه کنید و مقابل چشماهایتان بگیرید و یک پیچ به آن دهید( با این کار مرکز کوتاه تر از حاشیه ها میشود)

مدل کوتاهی مو , کوتاهی مو

کوتاهی مو زنانه

می توانید انگشتان و قد موها را در وسط بینی قرار دهید و با قیچی تیز موها را کوتاه کنید( قد مو بنا به سلیقه ی خودتان است)

چنانچه می خواهید چتری تان کاملاً کج باشد کافیست چتری را به سمتی که راه خواب موهایتان است برده و قیچی بزنید توجه کنید که قیچی را دقیقا مماس با خط آبی که نشان زده ایم قرار دهید یعنی قیچی باید زاویه دار باشد و نه صاف.

موهایتان را شانه کنید و چنانچه مجعد است با اتو مو کاملاً صاف کنید.( چنانچه موهایتان صاف است تنها اندکی مرطوب کنید.)

مدل کوتاهی مو , کوتاهی مو

مدل کوتاهی مو زنانه

با کش بصورت دم اسبی از پائین ببندید. کمی از پائین تر از کش اولیه، با یک کش ديگر موهایتان را ببندید.

پائین موهایتان را هر مقدار که دوست دارید با قیچی بصورت صاف کوتاه کنید.

مدل کوتاهی مو , کوتاهی مو

مدلهای کوتاهی مو

کوتاه کردن موهای خيلي کوتاه( پیکسی)

بر اساس اولین عکس، درصورتی که میخواهید چتری ها یا بخشی از موهایتان بلندتر از سایر قسمت ها باشد آن بخش از موها را جدا کنید و کوتاه کنید. چنانچه تمایلی به این کار ندارید از مرحله دوم آغاز کنید.

مدل کوتاهی مو , کوتاهی مو

مدل کوتاهی مو بلند

تمام موهای خود را به بالای سر شانه کنید.

با انگشتان خود مطابق تصویر زیر قسمت انتهایی موها را نگه دارید و موهایتان را کوتاه کنید.

موهایی که کوتاه کردید را به طرف پائین شانه کنید.

نوک موها را با قیچی بصورت نامرتب کوتاه کنید تا رد قیچی روی موهایتان نماند.

مدل کوتاهی مو , کوتاهی مو

روش کوتاهی مو

اکنون موها رو بصورت دم اسبی پائین ببندید و با کش محکمش کنید.حالا یک وضعیت V شکلی میبینید که باید ببریدش تا صاف شود. البته اگر دوست دارید می توانید همانطوری رهایش کنید.

مدل کوتاهی خورد

1- این کوتاهی مخصوص موهایی با قد و اندازه ی زیر شانه و بلندتر از آن است به طوریکه فرد نوک همه ی موها، به ویژه موهای پشت سر، زمانیکه با فرق از وسط به طرفین صورت ریخته میشوند را ببیند.

2- حتماً این کار راجلوی آیینه و با موی کاملاً خیس و تمیز و شانه شده انجام دهید که پیشنهاد می کنیم در حمام و در صورت داشتن موهای فر و یا حالت دار و مجعد پس از استفاده از نرم کننده ای که بتوانید موها را کاملاً یکدست شانه بزنید انجام دهید.

3- بعد از شانه کردن موها به طوریکه هیچ جای گره و نا منظمی در موها وجود نداشته باشد با همان شانه فرقی از جلوی سر و از وسط باز نموده و تا پشت سر یکدست ادامه دهید به طوریکه این فرق ازجلوی پیشانی تا پشت سر در یک امتداد صاف صاف باز شود و موها را کاملاً مساوی به دو قسمت مساوی تقسیم نماید.

4- موها را از به طرفین صورت و روی گوشها شانه کرده و از صافی و یکدستی آن ها با شانه اطمینان حاصل کنید.

5- جلوی آیینه، قد جلوی موها در پیشانی را که اندازه ی آن بسته به رضایت خودتان است انتخاب نمایید که البته پیشنهاد ما در آغاز کار تا روی بینی و یا زیر چانه است و در صورت تمایل به کوتاه کردن جلوی موها بیشتر ازاین اندازه و در حد چتری، بهتر است بعد از پایان کامل کوتاهی این کار را انجام دهید.

6- قد جلوی مو ها که تنظیم گردید با دقت صاف آنرا کوتاه کنید و توجه کنید این کوتاهی از عرض سر از گیجگاه راست تا گیجگاه چپ سر انجام گیرد نه بیشتر و پهن تر از آن.

7- دوباره فرق قسمت جلو را که برای کوتاهی بسته بودید باز کرده و به فرق پشت سرمثل اول در یک امتداد وصل کنید و سعی کنید موها را در دوطرف صورت بدون تکان دادن سر ببینید.

مدل کوتاهی مو , کوتاهی مو

اموزش تصویری کوتاهی مو

8- سر را کاملاً پائین آورده تا جایی که چانه کاملاً در گودی گردن جای گیرد و دوباره در این وضعیت هم موها را کاملاً شانه زده و صاف کنید.

9- لازم نیست از قد موها زیاد کم کنید که میتوانید در حد 2 تا 5 سانتی متر آن ها را در حد مدل دار شدن موها بزنید که همینطور که سرتان پائین است نوک پائین ترین قسمت موها که حاوی موهای پشت سر شماست را دو سانت صاف و با دفت قیچی کنید و این کار را در هر طرفین و به یک میزان انجام دهید.

10- باید کوتاهی جلوی سر که قبلا گفته شد میتواند تا روی بینی یا زیر چانه باشد و در حالتی که سر کاملاً پائین است این اندازه قطعاً بلندتر است را به کوتاهی موهای پشت سر که اکنون بین 2 تا 5 سانت زده شده وصل کنید و توجه داشته باشید که حتماً تا آخرین لحظه سر شما به همان حالت پائین و چانه بدون جا به جا شدن در گودی گردن قرار داشته باشد که در این مرحله نیازی به آیینه نبوده و شما باید تمام توجه خود را به هم اندازه بودن موها در طرفین صورت معطوف داشته و تنها با حرکت چشمها چک کرده و این کار را انجام دهید.

11- توجه داشته باشید در رساندن کوتاهی جلوی سر به کوتاهی پشت سر این قسمت میانی موها ست که بيش ترین کوتاهی را بخود اختصاص داده و سبب مدل دار شدن موهای شما خواهد شد.

12- بعد از پایان کار و اطمینان از هم اندازه بودن موها در طرفین صورت به آرامی سر را بالا آورده وموها را به پشت سر بیندازید و کامل شانه کنید که در این مرحله خواهید دید که موها به شکلی زیبا لیر و خورد شده اند.

13- در این مرحله باز در صورت تمایل به چتری بودن قسمت جلوی موها میتوانید مقدار چتری خود را جدا نموده و چند سانت ديگر از آنرا به دلخواه کوتاه کنید.

14- بعد از شستشوی کامل و آبگیری موها برای براشینگ آن ها هم بهتر است همه ی موها را از زیر سشوار کنید یا اتو بکشید و لخت کنید، بعد از آن با قدری روغن زیتون که تنها به نوک انگشتان خویش می زنید موها را برّاق و شفاف سازید.