طرز تهیه سوسیس رژیمی

کی از بهترین گوشتها برای تهیه سوسیس رژیمی، استفاده از گوشت سینه مرغ است، ترکیب سینه مرغ و سبزیجات برای تهیه سوسیس رژیمی خانگی طعم بسیار خوشایندی دارد.

 

در صورتی که میخواهید بافت سوسیس آبدارتر باشد میتوانید از ترکیب گوشت ران  مرغ و سینه مرغ برای تهیه سوسیس استفاده کنید.

در ترکیب سوسیس رژیمی میتوانید از گل کلم، فلفل، تره فرنگی، سیر و پیاز استفاده کنید. برای تهیه سوسیس رژیمی رنگی بهترین روش استفاده از لبو است .

 

در تمام دستور تهیه های زیر از تخم مرغ استفاده شده است در صورتی که به تخم مرغ حساسیت دارید میتوانید به اندازه تخم مرغ از پوره کلم یا لبو یا آب مرغ استفاده کنید . البته اضافه کردن تخم مرغ به ترکیب سوسیس باعث می شود که طعم بهتری پیدا کنند و شکلشان را بهتر حفظ نمایند.

 

برای تست بافت سوسیس بعد از اماده شدن خمیر مقداری از آن را به شکل کتلت در تابه نچسب با مقدار خیلی کم روغن یا بدون روغن بپزید ، در صورتی که بافت خشکی داشت میتوانید مقداری آب مرغ یا پوره سبزیجات به ترکیب خمیر سوسیس اضافه نمایید.

 

سوسیس کالباس رژیمی, خوراک سوسیس رژیمی, سوسیس رژیمیS

دستور تهیه سوسیس رژیمی با گل کلم

 

سوسیس رژیمی با گل کلم

مواد لازم سوسیس رژیمی با گل کلم

 پیاز تفت داده شده  1 عدد متوسط
گل کلم خرد شده 150 گرم
 آب مرغ  100 میلی لیتر
 تخم مرغ  1 عدد
آویشن کمی
 روغن زیتون برای تفت دادن کمی
پیاز   1 ق غ

 

طرز تهیه سوسیس رژیمی با گل کلم

گوشت مرغ را بشویید و پوستش را جدا کنید و سپس با کاغذ حوله ای کاملا خشک کنید و به قطعات 1 – 2 سانتی خرد نمایید.

گل کلم را در غذاساز خرد کنید.

پیاز و گل کلم را به همراه روغن زیتون روی حرارت تفت  دهید تا شفاف شوند.

در صورت تمایل میتوانید گل کلم را جداگانه بخار پز و سپس پوره کنید و پیاز را به تنهایی تفت دهید.

 

گوشت و سبزیجات را در غذاساز بریزد.

تخم مرغ را اضافه کرده ، نمک ، فلفل و سایر مواد را به غذاساز بیفزایید و میکس کنید.

برای فرم دادن سوسیس خانگی از پلاستیک های مخصوص تهیه سوسیس استفاده کنید و به اندازه دلخواهتان از خمیر آماده شده داخل پلاستیک ها بریزید و دو طرف پلاستیک را بپیچانید و با نخ ببندید.

 

سوسیس ها را داخل قابلمه ای با آب در حال جوش بیندازید بسته به ضخامت سوسیس هایتان آن ها را بجوشانید.

سوسیس باریک 15 دقیقه ، سوسیس متوسط 20 – 25 دقیقه ، سوسیس ضخیم 45 – 50 دقیقه .

سوسیس ها را آبکش کرده و صبر کنید خنک شود و سپس پلاستیک های دور سوسیس ها را باز کنید.

 

خوراک سوسیس رژیمی, سوسیس رژیمی, سوسیس کوکتل رژیمی

سوسیس رژیمی با پیاز و تره فرنگی

 

سوسیس رژیمی با پیاز و تره فرنگی
مواد لازم سوسیس رژیمی با پیاز و تره فرنگی
 سینه مرغ بدون استخوان 400 گرم
 پیاز متوسط  2 عدد
 تره فرنگی  1 ساقه حدود 250 گرم
    تخم مرغ   1 عدد
 آب 50 میلی لیتر
آویشن  1 پینچ
نمک  1 ق چ
 پودر فلفل سیاه  یک چهارم ق چ
تخم شنبلیله 1 پینچ
 روغن زیتون  2 ق غ
 ادویه تند  1 ق چ
طرز تهیه سوسیس رژیمی با پیاز و تره فرنگی

روغن زیتون را در تابه بریزید و تخم شنبلیله را اضافه کنید و تفت دهید.

پیاز و تره فرنگی خرد شده را اضافه کرده تفت دهید تا نرم و شفاف شوند.

سایر مراحل را مانند دستور قبل انجام دهید.

بالا