معرفی 5 شام رژیمی خوشمزه‌ که لاغرتان می کنند

آن هایی که فکر می کنند غذای سالم مزخرف، خسته کننده، بی مزه و ناخوشایند است در اشتباه هستند. بگذارید آماده کردن چند غذای رژیمی خوشمزه را به شما بیاموزیم که کمک می کنند طرز فکرتان را تغییر دهید. قطعاً یاد می گیرید که غذاهای سالم، خوشمزه و با کالری خیلی کم را دوست بدارید.

غذا های رژیمی
غذا های رژیمی

معرفی و طرز تهیه غذا های رژیمی 

. سالاد سیب‌زمینی

سالاد سیب‌زمینی یک غذای رژیمی برای شام است که تهیه کردن آن ساده است و به زمان زیادی نیاز ندارد.برای آماده کردن این سالاد، سیب‌زمینی و نخود فرنگی را آب‌پز کنید. سپس سیب‌زمینی را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و همراه با نخود فرهنگی داخل یک ظرف بزرگ بریزید و بسته به سلیقه‌تان مقداری ماست، شوید، پیازچه و خیارشور به آن‌ اضافه کنید.

سالاد سیبزمینی
سالاد سیبزمینی

. فیله مرغ گریل با سبزیجات بخارپز

پزشکان و متخصصان معتقدند گریل کردن سالم‌ترین روش پخت غذا، به ویژه غذاهای رژیمی برای شام است و بهتر است جایگزین سرخ کردن با روغن‌ شود. برای تهیه این شام رژیمی خوشمزه یک عدد فیله مرغ را با کمی روغن زیتون و ادویه مزه‌دار کنید و آن را روی حرارت ملایم گریل کنید.  یادتان باشد گریل کردن بیش از حد مرغ باعث خشک شدن آن می‌شود.سبزیجاتی که می‌توانید صورت بخارپز همراه با این غذای رژیمی برای شام مصرف کنید شامل فلفل دلمه‌ای، هویج، سیب‌زمینی و کرم بورکلی است.

مرغ گریل شده
مرغ گریل شده
خوراک لوبیا چیتی

به منظور آماده کردن این غذای رژیمی برای شام لوبیا چیتی را از شب قبل خیس کنید و حداقل دو بار آب آن را عوض کنید تا دچار نفخ نشوید. سپس لوبیاها را با آب کافی داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. کمی رب، پیاز نگینی و قارچ را تفت دهید و همراه با ادویه‌های دلخواه به این شام رژیمی خوشمزه اضافه کنید. اجازه دهید این مواد حداقل ۱ ساعت با هم بپزند تا خوراک‌ غلیظ شود.

خوراک لوبیا چیتی
خوراک لوبیا چیتی
فلفل دلمه‌ای شکم‌ پر

برای آماده کردن این شام رژیمی ساده سر فلفل دلمه‌‌‌ای‌ها را ببرید و محتویات درون آن‌ها را خالی کنید. سپس آن‌ها را با مخلوطی از سبزیجات دلخواه،‌ برنج و لپه نیم‌پز پر کنید و سرشان را بگذارید. مقداری آب در قابله بریزید، به صورتی که ارتفاع آب از قد فلفل‌ها بیشتر نباشد. فلفل دلمه‌ای‌ها را داخل آب بگذارید، کمی رب اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت متوسط بپزد. در صورت تمایل می‌توانید کمی گوشت چرخ کرده به مخلوط سبزیجات اضافه کنید.

فلفل دلمه‌ای شکم پر
فلفل دلمه‌ای شکم‌ پر

. عدسی

عدسی به عنوان یکی از غذاهای رژیمی برای شام به آهستگی هضم می‌شود، در نتیجه حس سیری طولانی‌تر ایجاد می‌کند و جلوی ریزه‌خواری در طول شب را می‌گیرد. برای تهیه این شام رژیمی ساده عدس خیس شده، پیاز نگینی و یک سیب‌زمینی خرد شده را همراه با آب کافی بپزید تا به اصطلاح لعاب‌ بیندازد. در صورت تمایل می‌توانید به این شام رژیمی خوشمزه قارچ و رب گوجه‌فرنگی نیز اضافه کنید.

عدسی
عدسی