چه مدل فریم عینکی به شما می آید؟

برای انتخاب عینک مناسب چهره تان ابتدا باید فرم یا به اصطلاح تیپ چهره خود را بشناسید. به طوری کلی ما هفت تیپ صورت داریم. در ادامهمطلب همراه ما باشید تا علاوه بر شناخت فرم صورتتان عینک مناسب آن را نیز بشناسید.

فریم مناسب صورت شما
فریم مناسب صورت شما

. هفت فرم و تیپ چهره

۱. بیضی: نوع ایده آل شکل صورت به شمار می‌رود.

۲. مستطیلی: از حالت طبیعی باریک‌تر و درازتر می‌باشد و سطوح جانبی صورت نسبت به حالت بیضی، نسبت به یکدیگر موازی هستند.

۳. گرد: نسبت به حالت بیضی، کروی‌تر می‌باشد.

۴. مربعی: نسبت به حالت بیضی، جانبین صورت با یکدیگر بیشتر موازی هستند به علاوه صورت کوتاه و پهن‌تر نیز می‌باشد.

۵. مثلثی: قسمت پائینی صورت نسبت به قسمت بالای صورت پهن‌تر است.

۶. مثلثی وارونه: که ناحیه پیشانی پهن‌تر از ناحیه فک است.

۷. لوزی: قسمت مرکزی صورت پهن‌تر است و در بالا و پائین، صورت به طور قابل توجهی باریک می‌شود.

هفت تیپ چهره
هفت تیپ چهره

صورت‌های بیضی

همون طور که از اسمش مشخصه، حالت بیضی شکل داره و از اونجایی که تمام اجزای صورت اندازه و نسبت یکسان و متعادلی دارند، به عنوان حالت صورت ایده آل و استاندارد شناخته شده است.

شما می تونید هر مدل عینک که دوست دارید رو استفاده کنید فقط به این موضوع توجه داشته باشید و عینکی رو انتخاب کنید که فریم آن کمی پهن تر و بزرگ تر از اندازه صورت باشه.

صورت بیضی
صورت بیضی

صورت‌های مستطیلی

فریم پهن همراه با اتصال دسته پایین‌تر در صورت‌های مستطیلی بهتر است فریم دارای رنگ یکنواخت باشد. دو قاعده کل:

۱. هرچه دسته فریم بالاتر قرار گیرد، صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهد و هرچه دسته فریم پایین‌تر قرار گیرد کشیدگی صورت کمتر نمایان می‌شود.

۲. فریم‌هایی که قسمت بالایی تیره تری دارند در کشیده نمودن صورت مفیدترند نظیر فریم‌های نخ نایلونی.

صورت مسطتیلی
صورت مسطتیلی
صورت‌های گرد

وقتی حالت کلی صورت کشیده و بلند هست و گونه ها هم صاف و کشیده باشند، یعنی صورت شما مستطیلی شکل است. اگر حالت چهرتون مستطیلی شکل و بلند هست باید عینکی رو استفاده کنید که حالت چهرتون رو متعادل تر نشون بده و فریم هایی رو انتخاب کنید که عمق بیشتری نسبت به عرض آن داشته باشند! عینک هایی که در قسمت بالایی دارای فریم ضخیم تر و بزرگ تری هستند، می تونن انتخاب خیلی خوبی برای این افراد باشند.

عینک برای صورت گرد و تپل
عینک برای صورت گرد و تپل
صورت مثلثی

در مدل صورت مثلثی، قسمت پیشانی باریک بوده و قسمت فک و چانه و گونه ها ، گسترده تر و پهن تر هستند. افرادی که دارای این مدل از حالت صورت هستند برای اینکه صورتشون عریض تر دیده بشه و بر روی قسمت بالایی و باریک صورت نیز تاکید بیشتری داشته باشند باید عینک هایی رو انتخاب کنند که جزئیات، رنگ و … فریم عینک، در قسمت بالایی ان باشد. عینک هایی که دارای فریم چشم گربه ای هستند هم گزینه مناسبی برای این افراد هست.

صورت مثلثی
صورت مثلثی
صورت مربعی

در حالت صورت مربعی، قسمت فک و پیشانی، پهن و قوی بوده و صورت دارای طول و عرض تقریبا یکسانی هست. برای اینکه چهره های مربعی کمی بلندتر و متعادل تر به نظر برسند باید به سراغ عینک هایی بروید که دارای فریمی با زوایای نرم و ملایم باشد. عینک هایی با فریم های باریک و سبک، فریم های عریض و فریم های بیضی شکل می تونن انتخاب خیلی مناسبی برای این افراد باشند.

صورت مربعی
صورت مربعی
صورت‌های لوزی

صورت های الماسی شکل معمولا دارای پیشانی و فک باریک بوده و گونه های پهن و گسترده ای دارند که معمولا خیره کننده و چشم گیر هستند. این مدل از حالت صورت بسیار نادر بوده و افراد بسیار کمی با این مدل از چهره وجود دارند.

اگر صورتتون الماسی شکل هست و تمایل دارید بعد از عینک زدن حالت چشم هاتون برجسته تر دیده بشه و حالت گونه ها ملایم تر به نظر برسه، عینک هایی رو امتحان کنید که دارای فریم برجسته در قسمت پیشانی و ابرو هستند. علاوه بر این عینک های بدون قاب، عینک هایی با فریم چشم گربه ای و بیضی شکل هم انتخاب مناسبی برای این افراد خواهند بود.

صورت‌های لوزی
صورت‌های لوزی

. برای دیدن اکسسوری های شیک و ترند امسال کلیک کنید…