ویتامین های لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن

0
346
ویتامین های لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن
ویتامین های لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مطالعات نشان داده اند که دریافت روزانه ویتامین D برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحدی به صورت مصرف روزانه تاثیر بیشتری نسبت به دریافت مگا دوزهای ۵۰ هزار واحدی در ماه دارد.

 ویتامین K

خیار، گل کلم، اسفناج، شلغم، کلم بروکسل و بروکلی، جعفری، گیاه خردل، پیاز، مارچوبه، کلم، توت فرنگی

 ویتامین ث

پرتقال، جعفری، گریپ فروت، گل کلم، انبه و کلم بروکلی، توت فرنگی، فلفل قرمز، فلفل سبز، کشمش سیاه، کیوی

ویتامین B6

سینه مرغ، دانه کنجد، گوشت گوساله، دانه‌های آفتابگردان، سینه بوقلمون، ماهی تن، نخود سبز، لوبیا چیتی.

ویتامین A

اسفناج، جگر گاو، کره، کدو حلوایی، کاهو، زردآلو، طالبی، سیب زمینی شیرین، کلم برگ، بروکلی، انبه، تخم مرغ، هویج، فلفل قرمز شیرین و ماهی تن.

ویتامین B9

لوبیا قرمز، جگر گاو، اسفناج، مارچوبه کلم، بروکلی، آووکادو، لوبیا چشم بلبلی، کاهو و پرتقال.

ویتامین E

دانه‌های آفتابگردان، کدو گردویی، زیتون، چغندر برگ، گوجه فرنگی، اسفناج، فلفل دلمه‌ای، اووکادو، بروکلی، کلم برگ، فندق، بادام، انبه، کیوی.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید