ویتامین های لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مطالعات نشان داده اند که دریافت روزانه ویتامین D برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحدی به صورت مصرف روزانه تاثیر بیشتری نسبت به دریافت مگا دوزهای ۵۰ هزار واحدی در ماه دارد.

 ویتامین K

خیار، گل کلم، اسفناج، شلغم، کلم بروکسل و بروکلی، جعفری، گیاه خردل، پیاز، مارچوبه، کلم، توت فرنگی

 ویتامین ث

پرتقال، جعفری، گریپ فروت، گل کلم، انبه و کلم بروکلی، توت فرنگی، فلفل قرمز، فلفل سبز، کشمش سیاه، کیوی

ویتامین B6

سینه مرغ، دانه کنجد، گوشت گوساله، دانه‌های آفتابگردان، سینه بوقلمون، ماهی تن، نخود سبز، لوبیا چیتی.

ویتامین A

اسفناج، جگر گاو، کره، کدو حلوایی، کاهو، زردآلو، طالبی، سیب زمینی شیرین، کلم برگ، بروکلی، انبه، تخم مرغ، هویج، فلفل قرمز شیرین و ماهی تن.

ویتامین B9

لوبیا قرمز، جگر گاو، اسفناج، مارچوبه کلم، بروکلی، آووکادو، لوبیا چشم بلبلی، کاهو و پرتقال.

ویتامین E

دانه‌های آفتابگردان، کدو گردویی، زیتون، چغندر برگ، گوجه فرنگی، اسفناج، فلفل دلمه‌ای، اووکادو، بروکلی، کلم برگ، فندق، بادام، انبه، کیوی.

بالا