نمک آبرود

شهر توریستی نمک آبرود که در دوازده کیلومتری غرب چالوس واقع شده قسمتی از اراضی منطقه را با وسعت تقریبی 650 هکتار در بر می گیرد . حد شمالی این اراضی را دریای خزر و حد جنوبی آن را ارتفاعات مدوبن تشکیل داده است
وجود پارک های جنگلی بنفشه و شمشاد در قسمت شمالی شهرک نمک آبرود مناظر بدیعی را در این قسمت از اراضی به وجود آورده است . ضمن آنکه در جنوب این اراضی دامنه کوه مدوبن به صورت جنگلی فشرده و با جاذبه های بصری فوق العاده واقع شده است .

جنگلهای مازندران یکی از منابع مهم ثروت کشور به حساب می آیند، این جنگلها در اعتدال هوا و تنظیم رودها نقش داشته و از لحاظ صنعتی نیز بسیار حایز اهمیت اند.  که این جنگلها غالباً از درختان پهن برگ تشکیل یافته و از سایر جنگلهای ایران کاملاً متمایز است.

عواملی چون دریای خزر و کوهستان البرز سبب شده اند که در دامنه شمالی این رشته کوه ها پوشش گیاهی انبوهی پدید آید، بطوریکه در بعضی از نواحی دست انسان بدان نرسیده است. این پوشش گیاهی در آب و هوای استان مازندران نقش بسیار مهمی دارد. در ارتفاعات بیش از 2500 متر از سطح دریا به علت سرمای زیاد جنگل وجود ندارد. جنگلهای مرطوب دامنه های شمالی البرز در مشرق به جنگلهای مینودشت و گلستان متصل می شود.

در منطقه نمک آبرود به علت دوری از دریای خزر و کاهش رطوبت، نوع درختان و سیمای جنگلی تغییر می کند. از جنگلهای مازندران استفاده های زیادی می کنند که از جمله در صنایع کاغذسازی، درودگری، و نجاری، تهیه سوخت و ذغال و غیره می باشد.