شیوه های ساده برای لاغری بدون هزینه

لاغری , لاغری سریع , درمان لاغری

کاهش وزن برای سلامتی هر شخص لازم است و ما تلاش می کنیم با شیوه های ساده ولی مؤثر که به سادگی قابل اجراست و نیازی به سختی دادن به خود نیست و بدون هزینه است، شرایط را برای لاغری شما آماده کنیم.

شیوه های ساده برای لاغری بدون هزینه

نوشیدن مایعات را فراموش نکنید

همه اشخاص برای کمک به کاهش وزن و حفظ طراوت و شادابی پوست خویش باید روزانه هشت لیوان آب بنوشند که از این هشت لیوان باید یک لیوان را به صبح ناشتا و یک لیوان را به شب پیش از خواب اختصاص بدهند.از استفاده نوشیدنی های قندی و آبمیوه خودداری کنید:این موارد از چاق کننده ترین ها هستند و خودداری از آن ها به کاهش وزن کمک می کند.

 

نیم ساعت پیش از وعده ها آب بنوشید:مطالعات نشان داده است که نیم ساعت پیش از هر وعده نوشیدن آب طی 3 ماه کاهش وزن را تا 44 درصد افزایش می دهد.

 

افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند باید از غذاهای دارای نمک و چربی کم استفاده و از خرید کردن مواد غذایی موقع گرسنگی پرهیز کنند.

 

میزان کالری روزانه اشخاص بستگی به سن، جنس، اختلاف های شخصی و فرهنگی افراد، حالات روانی و وضعیت فیزیولوژیکی و زیستی بدن دارد ولی بطور کلی هر شخص بالغ به روزانه 2 هزار کالری انرژی احتیاج دارد که البته بر حسب احتیاج این اندازه کالری میتواند 500 واحد کاهش یا افزایش پیدا کند.

 

لاغری , لاغری سریع , درمان لاغری

تغيير سبک زندگی مهم ترین فاکتور در رژیم لاغری

رژیم غذایی مطلوب، فعالیت بدنی کافی و داشتن ارامش روانی در تغيير سبک زندگی دخیل هستند؛ همه اشخاص و به خصوص اشخاصی که تصمیم دارند وزش خویش را کاهش دهند باید دست کم هفته ای سه بار، هر بار 30 تا 45 دقیقه پیاده روی سریع داشته باشند به طوریکه ضربان قلب آن ها افزایش پیدا کند.

 

برای لاغری سریع مصرف قند و نشاسته ها را کاهش دهید یا قطع کنید

مهمترین بخش این برنامه این است که مصرف قند و نشاسته ها را حذف و یا کم کنید. پس از این مرحله سطح گرسنگی تان پائین میرود و در انتها کالری بسیار کمتری دریافت می کنید. اکنون به جای سوزانیدن کربوهیدرات برای کسب کردن انرژی، بدن از چربی های ذخیره شده، تغذیه می کند.

 

از ديگر فواید حذف یا کاهش استفاده کربوهیدرات کاهش سطح انسولین است که سبب می شود کلیه، سدیم و آب اضافی بدن را دفع کند. این فرآیند نفخ و آب اضافی بدن را از بین می برد. گاهی با این شیوه یا تخلیه آب اضافی بدن 5 کیلوگرم یا بیشتر، از وزن بدن کم می شود، مخصوصا در هفته های نخست رژیم لاغری که هم آب بدن و هم چربی ها از وزن بدن کم می شود. مصرف کربوهیدرات ها را کم کنید تا بصورت خودکار کالری کمتری دریافت کنید و گرسنگی هم نکشید.

 

لاغری , لاغری سریع , درمان لاغری

برای کاهش وزن صبحانه را 7 صبح بخورید

پژوهشگران دانشگاه میسوری به این نتیجه رسیده اند که استفاده غذاهای دارای پروتئین در وعده صبحانه، یک استراتژی سالم برای حس سیری طولانی مدت در طول روز است و میل به مصرف میان وعده ها را کاهش می دهد. استفاده غلات سبوس دار در طی وعده صبحانه هم به بهبود عملکرد روده ها کمک می کند. بطور کلی خوردن صبحانه مملو از « مواد مغذی» میتواند به مدیریت وزن و ميزان استفاده کلی مواد مغذی به وسیله بدن کمک کند.

 

برای کاهش وزن میان وعده صبح را ساعت 10 صبح بخورید

درصورتی که پیش از وعده ناهار حس گرسنگی می کنید، بهترین راه انتخاب میان وعده ای سالم مثل کلم بروکلی همراه با هویج یا ماست کم چرب است. برش های سیب همراه با کره بادام زمینی هم میتواند انتخاب مفیدی باشد. غذاهایی را برای این زمان از روز انتخاب کنید که نیازمند جویدن بیشتر هستند و به شما در حس سیری طولانی مدت کمک می کنند.

 

برای کاهش وزن ناهار را ساعت 12:30 ظهر بخورید

مصرف پروتئین اضافی در وعده ناهار شامل مرغ، گوشت های بدون چربی ای ماهی مهم است. مطمئن شوید که در این وعده از بعضی چربی های سالم مثل آوکادو یا روغن زیتون هم استفاده می کنید. استفاده این چربی ها برای جذب ویتامین های محلول در چربی از جمله ویتامین های دی، آ، و ای ضروری است. از هر گونه غذای سرخ شده و سرشار از چربی اشباع در وعده ناهار پرهیز کنید زیرا هضم این غذاها کند بوده و شما دچار حس تنبلی در موقع عصر می کند.

 

برای کاهش وزن عصرانه را ساعت 16:00 بخورید

استفاده میان وعده ۳ تا ۴ ساعت پس از وعده ناهار ضروری است زیرا قند خون در این زمان میل به افت کردن دارد و بدن در حالت اضطراب فیزیولوژیکی است. استفاده پنیر بهمراه بادام، و یا یک تکه میوه به جای انتخاب کربوهیدرات های ساده برای میان وعده توصیه می شود. ماست کم چرب یا شیر شکلات هم گزینه های مناسبی هستند. توجه کنید که استفاده قهوه را تا جایی که میتوانید برای وعده عصرانه در نظر نگیرید زیرا این کار سبب پیدایش گرسنگی مخفی و میل به پرخواری در شما می شود.

 

برای کاهش وزن وعده شام را ساعت 7:00 عصر بخورید

یک چهارم بشقاب شام شما باید پروتئین بدون چربی باشد؛ یک چهارم دیگر غلات، یک چهارم سبزیجات و مابقی چربی های سالم. مصرف مرغ پخته شده همراه با برنج قهوه ای در کنار سبزیجات برای وعده شام توصیه می شود.

 

برای کاهش وزن میان وعده پیش از خواب را ساعت 11:00 شب بخورید

اگر جزء کسانی هستید که عادت به استفاده میان وعده پیش از خواب دارید بهتر است چهار ساعت بین مصرف شام تا زمان خواب صبر کنید. مصرف خوراکی های سبک مثل برش های سیب همراه با دارچین به حس سیری و سبکی پیش از زمان خواب کمک می کند.

 

لاغری , لاغری سریع , درمان لاغری

 

غذای خود را آرام بخورید

کسانی که پرسرعت غذا می خورند در طولانی مدت وزن بیشتری اضافه می کنند. آهسته غذا خوردن باعث احساس سیری و کنترل هورمون ها برای کاهش وزن می شوند.

 

هر شب خوب بخوابید

خواب بی کیفیت یکی از خطرناکترین فاکتورها برای اضافه وزن است، بنابراین مواظب خوابتان باشید.

 

لاغری به وسیله ماساژ

ماساژ طولانی یکی از مطلوب ترین راهکارهای لاغری برای اشخاص چاق است. زمانیکه امکان ورزش کردن وجود نداشته باشد، فضولات بدن باعث تحلیل بدن خواهند شد. در این مواقع، ماساژ ماده های زاید بدن را از بین خواهد برد. ماساژ به انواع گوناگون زبر و خشن, ماساژ سنگین و قدرتی, ماساژ نرم و لطیف و ماساژ طولانی تقسیم می شود.

 

ماساژ زبر و خشن به وسیله پارچه خشن انجام می گردد و منجر به چاقی های موضعی خواهد شد. ماساژ سنگین و قدرتی نیز اعضاء بذن را تقویت می کند و به افرادی توصیه می شود که ماهیچه های ضعیف دارند. ماساژ نرم و لطیف به افرادی که دچار اسپاسم عضلانی شده اند توصیه می شود زیرا باعث لطافت بدن خواهد شد. ماساژ طولانی برای لاغری اشخاص چاق بسیار مطلوب می باشد.

 

ماساژ پوست، باعث افزایش گردش خون می شود و پوست را روشن تر, جوان تر و سفت تر خواهد نمود و توانایی از بین بردن لکه ها و پف صورت را دارد. از فواید ماساژ بهبود جریان خون در مفاصل، درمان کشیدگی، خشکی و گرفتگی عضلات می باشد. ماساژ هم باعث بهبود گردش خون، ارامش عضلات و عملکرد درست دستگاه گوارش خواهد شد.