سن مناسب آموزش رباتیک به کودکان

 

سن آموزش رباتیک به کودکان + مزایای آن



آموزش رباتیک به کودکان,سن آموزش رباتیک به کودکان,آموزش رباتیکرباتیک از سه شاخه کامپیوتر، برق و مکانیک تشکیل شده است
آیا از اهمیت آموزش رباتیک به کودکان هیچ اطلاعی دارید؟ یکی از امور آموزشی که امروزه در دنیا به آن توجه می شود آموزش رباتیک به کودکان است. قبل از شروع بحث در خصوص آموزش رباتیک به کودکان اول باید با کلیات ساخت ربات مثل تعریف و … آشنا شوید.

   ربات چیست؟
ربات یک ماشین الکترومکانیکی که بسته به شرایط خاص کار تعریف شده ای را انجام میدهد و در بسیاری موارد بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده تصمیم گیری مینماید. کلمه ربات اولین بار توسط Karel Capek نویسنده نمایشنامه R.U.R روبات‌های جهانی روسیه در سال 1921 ابداع شد. ریشه این کلمه، کلمه چک اسلواکی (robotnic) به معنی کارگر می‌باشد.

تقسیم بندی علم رباتیک:
بطور کل میتوان گفت رباتیک از سه شاخه کامپیوتر، برق و مکانیک تشکیل شده است که اکنون در بسیاری از دانشگاه ها این رشته در حال تدریس میباشد، گاها برخی افراد استنباطشان از رباتیک این است که یک کارشناس رباتیک همان کارشناس کامپیوتر مکانیک و یا برق است که در واقع فعالان عرصه رباتیک، دقیقا میدانند این نظریه از اساس اشتباه بوده و به صرف اشتراکات برخی دروس همچون مدارهای الکترونیکی ، منطقی و … نمیشود چنین بحثی را عنوان نمود وهمانطور که مشخص است بیشتر در بین عوام رواج دارد.

اگر بخواهیم توضیحی در مورد این تشابهات و نیاز این رشته ارائه کنیم در حقیقت اگر یک کارشناس رباتیک قصد نو آوری و ساخت یک ربات را داشته باشد باید از برخی علوم دیگر رشته ها استفاده نماید بطور مثال جهت برنامه نویسی های خود از برنامه های رشته کامپیوتر استفاده مینمایند و همچنین بجهت استفاده از مدارهای الکترونیکی از دروس اشتراکی برق استفاده میکنند.

آموزش رباتیک به کودکان,سن آموزش رباتیک به کودکان,آموزش رباتیکآموزش رباتیک به کودکان کمک بسیار زیادی به بروز خلاقیت هایشان خواهد کرد

سن مناسب آموزش رباتیک به کودکان:
ما اغلب دوست داریم فرزندانمان دوره های جدید آموزشی را گذرانده و مهارتهای لازم را کسب نمایند دراین راستا دوره های رباتیک در شهرمان برای کودکان و حتی در برخی موارد برای دانش آموزان مهد کودک ها نیز توسط موسساتی برگزارمی شود. چالش و سوال از مسئولین آموزشی ومدیران مراکز اینجاست که استفاده از این دوره ها برای کودک مفید است؟ یا این موسسات از بی توجهی اولیاء و مسئولین آموزشی سوء استفاده اقتصادی می نمایند؟

اگر خاطرتان باشد سالها پیش در دوران تحصیل برایمان مثال میزدند که یک ساعت مچی دیجیتالی در ژاپن توسط دانش آموزن هم سن شما ساخته می شود.

البته باور نمی کردیم ولی امروز که پیشرفت این کشور را می بینیم متوجه می شویم که آن حرف خیلی هم دور از ذهن نبوده است زیرا آنها سالها پیش پی به قدرت خلاقیت ذهنی کودکانشان برده بودند.

کودکان به صورت ذاتی به خلق کردن علاقه دارند. با کمی دقت خواهید دید که اگر هرگاه کودکی را در کنار ساحل رها کنید، بلافاصله شروع به شن بازی خواهد کرد.

و با روی هم گذاشتن شن ها سعی در ساختن چیزی می کند که در ذهنش است. یا اگر مقداری لگو به او بدهید سعی میکند با سرهم کردن آن چیزی هر چند بی معنی بسازد.

حتی دختر بچه هایی که به بازی با عروسک علاقه دارند نیز گاهی وانمود می کنند که عروسکشان حرف میزند و راه می رود.

چرا که یکی از آرزوهایش است که ای کاش عروسکی داشت که میتوانست حرف بزند و راه برود. لذا به این نتیجه می رسیم که ذهن کودکان آماده ی ساختن و خلق کردن است. علم رباتیک نیز آن ها را به آرزوهایشان خواهد رساند.

آموزش رباتیک به کودکان کمک بسیار زیادی به بروز خلاقیت هایشان خواهد کرد. آینده ای که پیش رو داریم آینده ای کاملا ماشینی خواهد بود.

در سالهای آتی شاهد هوشمند شدن بسیاری از کارهای امروزی که با دست انجام میشود خواهیم بود.

لذا آموزش رباتیک به کودکان باعث خواهد شد آنها با استفاده از حس کنجکاوی و استعدادهای نهفته شان دست به خلق چیزهایی بزنند که شاید بر بزرگان این علم پوشیده مانده باشد.

کودکان در سن رشد کمبودها و کاستیهای دوره خودشان را به خوبی می فهمند، درک می کنند. در نتیجه اگر در مسیر این علم قرار بگیرند خلق می کنند.

شاید ساخته هایشان در این سن غیر قابل استفاده باشد اما الگویی مناسب را پیش پای دانشمندان و کارشناسان علم رباتیک باز خواهد کرد.

رباتیک علمی است که هرچه جلوتر بروید پیچیده تر می شود. این پیچیدگی ذهن کودکان را به چالش کشیده و از آنها نوابغی در علم می سازد. که مسلماً در سنین بالاتر رسیدن به همچین سطحی کار هرکسی نخواهد بود.

آموزش رباتیک به کودکان می تواند هم بعنوان یک سرگرمی تلقی شود و هم پرورش افرادی که آینده ای روشن در انتظارشان خواهد بود.

آموزش رباتیک به کودکان,سن آموزش رباتیک به کودکان,آموزش رباتیکآموزش رباتیک باعث باز شدن ذهن کودکان میشود

مزایای کلی آموزش رباتیک به کودکان
– فعالسازی ذهن کودکان برای پیدا کردن راه حل در آموزش رباتیک
– پرورش حس همفکری و کار گروهی در کلاس های رباتیک
– پرورش قوه ی خلاقیت و اختراع با آموزش رباتیک
– افزایش علاقمندی به ریاضیات و الکترونیک
– افزایش هدفمندی و کسب موفقیت در آینده

کمک آموزش رباتیک به یادگیری سایر دروس برای کودکان
تا دوران دانشگاه حتی ممکن است شخص هنوز تصمیم به انتخاب رشته مناسبی نتواند بگیرد. زیرا از دروسی که از دوران ابتدایی تا متوسطه گذرانده نتواسته به این درک برسد که آموخته هایش در کجا به کارش خواهد آمد. بنابراین علم رباتیک که تمام آینده در گرو آن است، ذهن کودکان را باز کرده و باعث می شود دروس مدرسه برای شان قابل هضم و فهم بهتر گردد. زیرا کاربرد آن را می دانند و به یادگیری آن نیاز دارند.