طرز تهیه ماسک صورت برای پوست چرب

 

آیا پوست شما همیشه چرب و براق است؟ آیا ازجوش های سرسیاه و سرسفید رنج میبرید؟ آیا منافذ صورتتان (نه تنها در پیشانی بلکه در چانه و بینی) قابل مشاهده هستند؟ اگر این چنین است پس پوستتان چرب است. راهکار مناسب شما تهیه ماسک خانگی است.

در این مطلب به شما طرز تهیه ماسک های خانگی برای پوست چرب شما را ارائه میدهیم:

 

عسل + شکر قهوه ای

یکی از رایج ترین اشتباهات در کاهش چربی اضافی ، استفاده از دسته ای از محصولات حاوی الکل است که پوست شما را خشک می کند و این به نوبه خود باعث ایجاد بیشتر روغن می شود. اینجاست که

عسل ضد باکتری و ضد عفونی کننده وارد بدن می شود، روغن پوست را به آرامی جذب می کند در حالی که خواص مرطوب کننده آن پوست شما را مرطوب نگه می دارد و هنگامی که با شکر قهوه ای ترکیب کنید، یک ماسک کاملا خوب به دست آورده اید که تضمین می کند چربی اضافی پوست شما را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید :طرز تهیه کرم سفید‌کننده خانگی

پرتقال + ماست + عسل

پرتقال حاوی ویتامین C نه تنها تولید کلاژن را افزایش می دهد ، بلکه با کنترل روغن با رادیکال های آزاد نیز مبارزه می کند و سطح اسیدی مرکبات با ماست متعادل می شود.

 

موز + عسل

موز یک برای پوستهای چرب فوق العاده است و در واقع خاصیت لایه برداری ملایم دارد و هنگامی که با عسل مخلوط شود، ماسک عسل و موز باعث می شود که پوست به طرز چشمگیری درخشان شود.

 

سفیده تخم مرغ + خیار + نعناع

ویتامین ها و پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ آن را به یک ماده برای کاهش چربی پوست (البته موقت) تبدیل می کنند و هنگامی که آن را با ویتامین C و آنتی اکسیدان موجود در خیار و نعنا ترکیب کنید یک ماسک فوق العاده برای پوست می باشد.

بیشتر بخوانید :روشنایی پوست با ماسک خونگی

ماسک خیار + خاک رس

خاک رس ، درمانی قدیمی است که برای از بین بردن کثیفی و چربی اضافی پوست از آن استفاده می شود.

خاک رس برای درمان آکنه و جوش ها استفاده می شود.

این ماسک به عنوان یک ماده جذب کننده چربی عمل می کند. خیار دارای خواص قابض و ویتامین C است.

به این ترتیب خیار می تواند به محکم شدن منافذ پوست کمک کرده و سبوم ، خاک و سلولهای مرده پوست را نیز از بین ببرد. این یک ماسک لایه بردار خانگی برای پوست چرب است.

برای این ماسک به دو قاشق غذاخوری خاک رس که به مدت نیم ساعت در آب خیس شده احتیاج دارید. به این مقدار 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 قاشق غذاخوری آب خیار اضافه کنید. به مدت 15-20 دقیقه روی صورت بماند ، سپس با آب سرد یا گرم بشویید.

در کنار از بین بردن چربی و آلودگی ، این ماسک صورت می تواند به شما در بهبود گردش خون کمک کند. برای بهترین نتیجه این ماسک را دو بار یا سه بار در هفته استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید :ماسک شیر

ماسک موز + آبلیمو + روغن زیتون

پوست چرب هنگامی ایجاد می شود که منافذ شما مقدار زیادی سبوم (یک روغن طبیعی پوست) را ایجاد می کند. روغن ها می توانند منافذ را مسدود کنند و باعث ایجاد آکنه و التهاب شوند

. موز می تواند به جذب روغن روی پوست کمک کند ، در حالی که لیمو به پاکسازی منافذ کمک می کنند.

موز را در یک کاسه رنده کنید. آب لیمو و روغن زیتون را اضافه کنید تا خمیری ایجاد شود. ماسک را روی صورت خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید.

 

ماسک لیمو + ماست

لیمو حاوی اسید سیتریک است که می تواند به خنثی کردن و کنترل ترشح طبیعی چربی به پوست کمک کند. در حالی که ماست از اسید لاکتیک تشکیل شده است و به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می کند. این می تواند به از بین بردن روغن و سلولهای مرده پوست که مهمترین عامل ایجاد آکنه هستند ، کمک کند.

بیشتر بخوانید :عارضه‌های پوستی بر اثر ماسک

برای این ماسک به 2 قاشق غذاخوری ماست و 2 قاشق غذاخوری آب لیمو احتیاج دارید. این مخلوط را روی صورت بسته روی پوست خود بمالید و آن را به مدت 5-10 دقیقه بگذارید. با آب گرم بشویید و مرطوب کننده بدون چربی بمالید. هفته ای یکبار از این ماسک برای رسیدن به پوستی بدون چربی استفاده کنید.