به هیچ عنوان این مدل گوشی ها را نخرید!

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید

در این مطلب با معرفی گوشی‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند، به شما می‌گوییم که بهتر است چه گوشی هایی نخریم و به جای آن‌ها چه گوشی‌هایی را بخریم.

در وضعیت فعلی بازار تلفن همراه با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش پیدا کردن قدرت خرید مردم، به آسانی نمی‌توان یک تلفن همراه جدید خریداری کرد. متاسفانه در بازار تلفن همراه کشور، گوشی‌های موبایل ارزشی چند برابر از مقدار واقعی خود پیدا کرده‌اند، با این وجود شاید لازم باشد تا برای خرید یک گوشی جدید، هزینه‌ای برابر با حقوق چند ماه خود را بپردازید که این کار با وجود هزینه‌های دیگر زندگی، واقعا دشوار است.

بنابراین هزینه‌ای که برای خرید یک تلفن همراه جدید صرف می‌کنید، ارزش بالایی دارد و قطعا همه به دنبال آن هستند تا با مقدار بودجه‌ای که برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اند، بهترین مدل موجود را خریداری کنند. تمامی شرکت‌های تلفن همراه نیز به دنبال آن هستند تا برای جذب مخاطبان، گوشی‌هایی با قدرت و امکانات بالا اما قیمت مناسب عرضه کنند و فروش خود را افزایش دهند.

با نگاهی به بازار تلفن همراه، با ده‌ها مدل مختلف در بازه‌های قیمتی متفاوت رو‌به‌رو خواهیم شد که اکثرا ارزش خرید بالایی دارند اما مدل‌هایی نیز هستند که از نظر سخت‌افزار، قدرت و امکانات، در سطح کیفی مناسبی قرار ندارند و خرید آن‌ها توصیه نمی‌شود. از طرفی، مدل‌هایی نیز عرضه شده‌اند که کیفیت مناسبی دارند اما از نظر قیمتی به صرفه نیستند و در آن بازه می‌توان مدل‌های قدرتمندتر با امکانات بهتری را خریداری کرد.

گوشی ارزان قیمت 2021 Galaxy A02 سامسونگ در راه است

گوشی که نباید بخریم : سامسونگ گلکسی A02

گلکسی A02 برای یک گوشی پایین‌رده اقتصادی مشخصات قابل قبولی دارد، اما زمانی که این گوشی را با مدل‌های رقیبش مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که گلکسی A02 آنقدرها هم ارزش خرید ندارد. این مدل به پردازنده مدیاتک MT6739W مجهز شده که چهار هسته پردازشی 1.5 گیگاهرتزی دارد و یکی از ضعیف‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار است. همچنین سامسونگ برای این مدل تنها دو دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته که کیفیت بالایی ندارند، کیفیت دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این گوشی مناسب نیست.

چرا گوشی گلکسی A02 را نخریم؟

پردازنده ضعیف
دوربین اصلی و سلفی بی‌کیفیت
چه گوشی بخریم؟

در همین رده قیمتی با کمی هزینه بیشتر می‌توان گلکسی A03s را خریداری کرد که گوشی جدیدتر و به‌روزتری نسبت به گلکسی A02 محسوب می‌شود. این مدل پردازنده بسیار قوی‌تری دارد که هم به اجرای سریع رابط کاربری و هم اجرای برنامه‌های مختلف کمک می‌کند. تراشه گرافیکی PowerVR GE8320 در گلکسی A03s کمک کرده تا کیفیت تصاویر دوربین نیز افزایش پیدا کند. در عین حال مدل‌های نوکیا G10 و حتی گلکسی A02s هم به عنوان گزینه‌های جذاب در این رده قیمتی وجود دارند.