میوه پشن فروت

وت

این میوه شاخص گلیسمی پایین و فیبر بالایی دارد که برای مهار دیابت مفید است . فیبر پکتین موجود در این میوه بدون این که کالری ای به بدن برساند ، انرژی زیادی تولید می کند. وجود فیبر بالا در این میوه باعث می شود که قند آن به آهستگی در خون جذب شود و بدون این که قند خون را افزایش دهد تمایل فرد به پرخوری به خصوص اشتیاق به مصرف قند را کاهش دهد.

 

 خواص دانه پشن فروت , نحوه مصرف پشن فروت, پشن فروت زرد

پشن فروت زرد

رفع بوی دنبه

پیشگیری از سرطان با پشن فروت

مقدار بالای ویتامین های آنتی اکسیدان در این میوه باعث می شود با آسیب رادیکال های آزاد که منجر به سرطان می شوند مقابله کند. ضمن این که ویتامین A ، فلاونوئید و ترکیبات فنولیکی موجود در آن به پیشگیری از سرطان کمک میکند.

کریسین موجود در این میوه فعالیت ضد سرطانی دارد و پیکیتانول موجود در آن ، سلول های سرطانی را از بین می برد.

 

فیبر محلول موجود در آن به تحریک حرکات منظم روده و در نتیجه دفع سموم جمع شده در روده ها کمک میکند و آنتی اکسیدان های موجود در آن به پاکسازی روده ها کمک کرده و مانع از تجمع عفونت در بدن و وخیم تر شدن سرطان می شود.

 

سلامت قلب و کاهش فشار خون با پشن فروت

مقدار پتاسیم موجود در پشن فروت بالا است.این ماده معدنی رگ های خونی را شل کرده و فشار خون را تنظیم می کند در نتیجه فشار وارد شده به قلب را کاهش داده و باعث سلامت کلی قلب می شود.

پتاسیم در تحریکات بین عشای سلولی هم نقش بسیار موثری دارد بنابراین وجود پتاسیم به مقدار کافی سلامت کلی بدن را تضمین می کند.

 

افزایش ایمنی بدن با پشن فروت

وجود ویتامین C ، کاروتن و کریپتوکسانتین در این میوه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت تولید گلبول های سفیدخون می شود. بنابراین به پیشگیری از بروز عفونت در بدن کمک میکند.

 

سلامت دستگاه گوارش با پشن فروت

فیبر موجود در پشن فروت مانند ملین عمل می کند و حرکات روده را بهبود می دهد و از یبوست پیشگیری کرده و به دفع کلسترول موجود در خوراکی ها از بدن کمک میکند و سطح چربی خون را کاهش می دهد.

 

عکس درخت پشن فروت , پشن فروت , میوه پشن فروت

گل و میوه پشن فروت

 

پیشگیری از الزایمر با پشن فروت

پتاسیم و فولات موجو در این میوه عملکرد شناختی مغز را تقویت کرده و از آلزایمر پیشگیری می کند.

 

تقویت استخوان و دندان با پشن فروت

مواد معدنی موجود دراین میوه از جمله منیزیم ، کلسیم ، آهن و فسفر باعث شده یکی از بهترین میوه ها برای تقویت استخوان و دندان باشد. این منابع غنی از مواد معدنی باعث افزایش تراکم استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخون می شود.

 

بهبود آسم و بیماری های تنفسی با پشن فروت

ترکیب فلاونوئیدها در پشن فروت تاثیر مثبتی بر سیستم تنفسی دارد . عصاره این میوه میتواند به کاهش علایم آسم ، خس خس و سیاه سرفه کمک کند.

مطالعه ای که روی پوست این میوه انجام شد نشان  داد که میتواند بیماری آسم را التیام بخشد . فلاونوئید موجود در این مویه خاصیت ضد حساسیت ، آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارد و در کنترل علایم آسم مفید است.

 

کاهش اضطراب و بهبود خواب با پشن فروت 

این میوه حاوی یک ترکیب آرام بخش به نام هارمن است که میتواند برای درمان بیخوابی و اضطراب مفید باشد.

 

بهبود گردش خون با پشن فروت

همانطور که قبلا گفتیم پتاسیم موجود در این میوه باعث شل شدن عروق خونی می شود. آهن و مس موجود در آن برای تولید گلبول های قرمز ضروری است. ترکیب این سه ماده معدنی در این میوه باعث می شد جریان خون بهبود پیدا کند.

 

مصرف پشن فروت در بارداری

فولات موجود در پشن فروت به رشد بهتر جنین کمک میکند و مانع از بروز نقایض عصبی می شود. این میوه باعث بهبود سیستم ایمنی و تراکم استخوان های مادر باردار می شود.

 

بهبود سلامت پوست با پشن فروت

این میوه منبع ویتامین A ، ویتامین C ، کاروتن و ریبوفلاوین است که برای سلامت پوست و روشن تر شدن رنگ پوست مفیدند و از بروز علایم پیری زودرس پیشگیری می کند.

 

حفظ سلامت چشم با پشن فروت 

وجود ویتامین A و کاروتن و سایر آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها در این میوه باعث تقویت بینایی و بهبود سلامت چشم می شود و از چشم به خصوص غشای مخاطی قرنیه در مقابل آسیب رادیکالهای آزاد محافظت میکند.

 

نحوه مصرف پشن فروت, پشن فروت زرد , عکس درخت پشن فروت

آبمیوه پشن فروت

 

خواص دانه پشن فروت

مردم آمریکای جنوبی معمولا روغن دانه پشن فروت را می گیرند و از عصاره آن برای درمان های موضعی پوست استفاده میکنند.  از میوه و عصاره دانه پشن فروت میتوانید برای تقویت پوست و مو در انواع ماسک های خانگی استفاده کنید. موادمعدنی و ویتامین ث موجود در آن باعث تحریک کلاژن سازی پوست می شود و ویتامین آ از پوست  و مو در مقابل  آسیب رادیکال های آزاد محافظ می کند. خواص دانه پشن فروت برای پوست و مو عبارت است از :

 

مرطوب کننده پوست : دانه پشن فروت حاوی روغن های ضروری است که پوست را به صورت طبیعی مرطوب نگه میدارند.

 

کاهش آکنه : عصاره دانه پسن فروت میتواند تولید سبوم یا چربی پوست را کنترل کند در نتیجه به کاهش جوش های سرسیاه و آکنه کمک میکند. خواص آنتی باکتریال و ضد التهاب آن آکنه را التیام داده و قرمزی پوست را کاهش میدهد و مانع از ایجاد لک های پوستی در اثر آکنه می شود.

 

درمان زخم های سطحی : این روغن خاصیت التیام بخش بسیار قوی دارد و برای درمان زخم های سطحی یا خشکی پوست بسیار قدرتمند است .از این روغن برای التیام زخم های ناشی از خشکی پوست و التهاب استفاده می کنند.

 

خاصیت ضد قارچ : احتمال بروز قارچ در پا و ناخن ها بیشتر است. این روغن خاصیت ضد قارچ داشته و رشد قارچ های پوستی را مهار میکند.

 

درخشان کننده موها : این روغن میتواند درخشش طبیعی مو را برگرداند بدون این که باعث چربی مو شود.

 

از بین بردن چین و چروک : دانه های پشن فروت حاوی ویتامین آ و ویتامین ث هستند که آنتی اکسیدان های قوی برای سلامت پوست محسوب می شوند . روغن دانه پشن فروت به از بین بردن چین و چروک پوستی کمک می کند.

 

راهنمای خرید پشن فروت

هنگام خرید پشن فروت باید میوه های سنگین تر را انتخاب کنید که رنگ بنفش یا زرد دارند.

پوست پشن فروت هر چه نرم تر و چروکیده تر باشد یعنی میوه رسیده تر است.

پوست میوه نباید بی رنگ ، پلاسیده یا دارای نقاط سبز باشد.

رنگ سبز روی پوست میوه نشان دهنده کال بودن میوه است.

 

روش مصرف پشن فروت

پشن فروت را کاملا تمیز بشویید.

داخل پشن فروت حالتی ژلاتینی دارد که با دانه های پراکنده است.

دانه های پشن فروت طعمی ترش دارند و خوردنی هستند.

میتوانید با یک چاقوی تیز پشن فروت را نصف کنید و محتویات آن را با قاشق خارج نمایید و میل کنید.

در صورتی که نمی خواهید دانه های پشن فروت را بخورید ، محتویات آن را داخل آب میوه گیری بریزید تا دانه ها جدا شود.

از این میوه میتوانید در انواع نوشیدنی ها ،  ماست ، دسر ها و سالاد ها استفاده کنید.