طرز تهیه سه ماسک معجزه آسا برای از بین بردن جوش صورت

باقی ماندن جای جوش یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برایمان اتفاق بیفتد. از بین بردن جای جوش کار دشواری است. ممکن است با وجود هزینه کردن زیاد برای خرید محصولات مختلف، باز هم تغییری در جای جوش‌هایتان ایجاد نشده باشد. تابحال ماسک‌های خانگی را امتحان کرده‌اید؟ این ماسک‌ها را می‌توانید با ترکیبات طبیعی درست کنید و از این طریق از شر جای جوش‌هایتان خلاص شوید.

آیا استفاده از ماسک صورت برای درمان جای جوش موثر است؟

ماسک صورت می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای از بین بردن اسکار باشد، چون از مواد طبیعی و تازه تهیه شده‌ است. شما می‌توانید از ماسکی استفاده کنید که متناسب با نوع پوستتان است. بعد از تشخیص نوع پوستتان می‌توانید در تهیه‌ی ماسک، از ترکیباتی که دوست دارید استفاده کنید.

استفاده از ترکیبات طبیعی، در صورتی که به آن‌ها حساسیت نداشته باشید، ضرری برای پوست نخواهد داشت. با این‌ حال بهتر است همیشه قبل از استفاده از هر نوع ماسک، تست پچ را انجام دهید. یعنی مقداری از مخلوط ماسک را روی بخش کوچکی از بازویتان قرار دهید و روی آن را با بانداژ بپوشید. ۲۴ ساعت صبر کنید.

ماسک صورت خانگی
ماسک صورت خانگی

۱. ماسک صورت سرکه‌ی سیب

انواع ماسک سرکه سیب برای پوست

شکر موجود در این ماسک به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند و به تجزیه‌ی بافت‌های اسکار و باز کردن منافذ مسدود شده‌ی پوست کمک می‌کند. عسل خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی دارد. سرکه‌ی سیب هم دارای اسید آلفا هیدروکسی است که منافذ را باز می‌کند و سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد.

همچنین ظاهر منافذ را کوچک می‌کند و PH طبیعی پوست را به حالت اولیه بر می‌گرداند. سرکه‌ی سیب لکه‌ها را هم از بین می‌برد. بنابراین برای درمان جای جوش بسیار تاثیرگذار است. می‌توانید از این ماسک یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • سرکه‌ی سیب: یک قاشق چای‌خوری
  • چای سبز سرد شده: دو قاشق چای‌خوری
  • شکر: پنج قاشق چای‌خوری
  • عسل: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

  1. یک کاسه بردارید و همه‌ی مواد اولیه، یعنی شکر، سرکه‌ی سیب، چای سبز و عسل را درون آن بریزید. مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند.
  2. ماسک را با پد پنبه‌ای روی صورتتان قرار دهید.
  3. برای چند دقیقه صورتتان را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.
  4. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ دقیقه روی صورتتان بماند. سپس آن را بشویید.

۲. ماسک صورت عسل و دارچین برای درمان جای جوش

طرز تهیه ماسک دارچین و عسل
ماسک صورت عسل و دارچین

عسل خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دارد. دارچین هم دارای خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی است.

این ماسک سریع و آسان در از بین بردن جای جوش معرکه است. برای تهیه‌ی این ماسک فقط به دو ماده‌ی اولیه نیاز دارید: عسل و دارچین. عسل خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دارد. دارچین هم دارای خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی است. می‌توانید هر روز از این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم

  • پودر دارچین: یک قاشق چای‌‌خوری
  • عسل: دو قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

  1. یک کاسه بردارید و عسل و دارچین را درون آن بریزید. مواد را به خوبی بایکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود.
  2. ماسک را با انگشتانتان روی صورتتان بگذارید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ بماند.
  3. سپس صورتتان را با آب بشویید‌.
۳. ماسک شیر، عسل و زردچوبه

ماسک صورت با شیر، زردچوبه و عسل

زردچوبه یک ترکیب عالی برای مشکلات پوستی محسوب می‌شود، چون خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد. این ادویه به از بین بردن جای جوش و لکه کمک زیادی می‌کند. عسل هم دارای خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی است. شیر حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک لایه‌بردار ملایم برای پوست عمل می‌کند و خواص ضدپیری دارد. از این ماسک برای درمان جای جوش خود می‌توانید ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید‌‌.

مواد لازم

  • زردچوبه: یک قاشق چای‌خوری
  • شیر: دو قاشق چای‌خوری
  • عسل: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

  1. یک کاسه‌ی تمیز بردارید و زردچوبه، شیر و عسل را در آن با هم مخلوط کنید تا یک خمیر رقیق به دست بیاید.
  2. با براش آرایشی ماسک را روی صورتتان قرار دهید. اجازه دهید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند. سپس صورت خود را بشویید.